HIDUP ADALAH ...

❤️HIDUP ADALAH  BELAJAR.....
Aku belajar lebih banyak diam daripada banyak bicara... 
Aku belajar bersabar dari sebuah kemarahan... 
Aku belajar mengalah dari sebuah keegoisan... 
Aku belajar tersenyum dari suatu kesedihan.... 
Aku belajar tegar dari suatu masalah... 

❤️HIDUP ADALAH  BELAJAR..... 
Belajar bersyukur meskipun tak puas... 
Belajar ikhlas meskipun tak rela.... 
Belajar taat meskipun berat... 
Belajar memahami meskipun tak sehati... 
Belajar sabar meski terbebani... 
Belajar memberi meski tak seberapa... 
Belajar mengasihi meski tersakiti.... 
Belajar tenang meski gelisah.... 
Belajar percaya meski susah.... 
Belajar tabah meski cubaan menerpa...

❤️​ HIDUP ADALAH  BELAJAR.....
Aku belajar....
bahawa tidak selamanya hidup ini indah,
kadang ALLAH menyapaku melalui derita. Tetapi aku tahu bahawa IA tidak pernah meninggalkanku, sebab itu aku belajar menikmati hidup dengan bersyukur. 

❤️​HIDUP ADALAH  BELAJAR.....
Aku belajar....
bahawa tidak semua yang aku harapkan akan menjadi kenyataan,
kadang ALLAH membelokkan rencanaku. 
Tetapi aku tahu bahawa itu lebih baik dari yang kurencanakan,
sebab itu aku belajar menerima semua itu dengan sukacita.   

❤️​HIDUP ADALAH  BELAJAR.....
Aku belajar....
bahawa cubaan itu pasti datang dalam hidupku.
Aku tak mahu dipengaruhi syaitan untuk marah dan emosi,
aku tak mau menyalahkan orang lain,
Juga tidak mungkin berkata "tidak adil ALLAH". 
Kerana aku tahu bahawa semua itu tidak akan melampaui kekuatanku.
Sebab itu aku belajar menghadapinya dengan sabar. 

❤️HIDUP​ ADALAH  BELAJAR.....
Aku belajar....
Bahawa tidak ada kejadian yang harus disesali & ditangisi, kerana semua rancanganNYA indah bagiku. 

Maka dari itu aku belajar bersabar, bersyukur & bersukacita dalam segala perkara. 
Kerana semua itu menyihatkan jiwa & menyegarkan hidupku... 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...